Followers

Saturday 20 August 2011

ALHAMDULILLAH

bismillahirrahmanirrahim ~

baru beberape minit tadi, aku ade post pasal F text something kat aku.. secara tiba tiba ! aku taktau ape salah aku, ape yang aku dah buat kat dye.. tapi aku tak melenting, aku tak marah.. aku ikot ape yang dye mintak, mungkin semua nie ade hikmah.. tipu kalau aku tak sedih ! aku sedih sangat bila orang yang aku sayang, yang rapat dengan aku, hantar text yang macam tuh kat aku..

aku terus lemah, mood nak study melayang pergi, mate terus kabur.. air mata dah mengalir, ya-Allah ! kuatkan lah aku.. sekali lagi aku di uji, aku diberi dugaan ! aku berpegang dengan kata kata "Allah tak akan berikan dugaan jika Dia tahu hambanya itu tidak dapat lalui".. so, dugaan yang Allah berikan kat aku nie, aku cuba get through.. tiba tiba seorang kawan berpangkat abang IM aku kat facebook, kate malam ini (21 ogos 2011) kemungkinan adalah malam LAILATUR QADAR.. abang minta aku lebihkan beribadah :)

dengan dugaan yang datang dan pesanan abang tuh, aku terus bangun dari kerusi, meninggalkan nota yang sedang aku baca untuk pergi mengambil wudhu'.. terasa sejuk air disapu, hingga ke tulang rasanya ! terus mendapatkan sejadah, menunaikan solat hajat.. ya-Allah, dingin nya suasana malam ini ! aku doa dengan bersungguh sungguh, pertama kali rasanya aku berdoa sedemikian.. Alhamdulillah sekali lagi, hati aku terus tenang..

selang berape minit, F call aku.. secara tiba tiba ! aku terkejut.. F meminta maaf diatas perbuatan dia sebentar tadi, rupanya dia juga mempunyai masalah.. ya-Allah, dalam masa yang singkat, segala benda terjawab ! aku yakin, doa aku sebentar tadi sudah dimakbulkan Allah.. 

esok ( 21 ogos 2011), aku akan menghadapi test IMD 206.. sudah dua hari aku study, insyaAllah esok aku akan keluarkan ape yang aku baca, hafal dan faham ke atas kertas soalan itu.. doakan aku yaa kawan kawan, semoga aku dan yang lain dapat menjawab test esok dengan tenang dan jayanya :) ya-Allah ya tuhanku, aku memohon kepada-Mu, kau tenangkan lah hati kami, kuatkan ingatan kami dan kau lancarkan perjalanan test kami esok.. berikan kami kelulusan dan kejayaan yang setimpal dengan usaha kami, amin yarabbal alamin ~

apa apa yang jadi, insyaAllah aku akan cuba untuk terus senyum !






No comments:

Post a Comment