Followers

Tuesday 26 February 2013

sedih, hiba, pilu


now playing : putih putih melati merah merah delimaaaaa ~
mood : berkeceramuk hati

Assalamualaikum

baru habis layan Meletop. terhibur sikit hati. sehari dua ni susah nak tersenyum, nak gelak seminit dua pun macam tak boleh. macam tersekat kat tengah tengah kerongkong ni. kalau rumah ada mesin x-ray, aku dah cuba tengok apa yang sekat tekak ni. apa yang sekat kegembiraan aku. cis. macam macam yang bergolek bersepah dalam kepala otak aku. berselerak. semua datang serentak, bukan reti nak beratur, masuklah satu satu, baru aku boleh manage satu persatu. macam manusia bangsa Melayu, tak reti sabar, tak reti beratur, berebut rebut nak masuk. ahh sial.

okay, pertama tentang degree.

yes yes yes degree, atau dalam kata lain ijazah sarjana muda. keputusan first intake dah cukup buat hati aku koyak rabak, macam baru lepas kena cakar dengan harimau. hyperbola aku teruk? pergi mati. kesah pulak aku. untuk pengetahuan semua, aku tak dapat ke degree untuk first intake. saat tu aku rasa masa depan aku dah gelap, hancur, macam baru lepas kena rogol lah rasanya. tapi bila dah muhasabah diri, dah masuk tanam sedalam dalamnya semangat positif dalam diri, okay. dah boleh move on. aku try buat rayuan. sampai sekarang, keputusan rayuan belum keluar. belum muncul. belum ada tanda tanda nak bagi aku tanda puas hati. ada hikmah, Allah nak bagi aku masa untuk berdoa, solat hajat.

kedua, tentang teater.

siapa yang baru kenal aku. siapa yang baru jinak jinak nak tahu tentang hidup aku. sebenarnya aku adalah seorang pelakon teater di UiTM Segamat, waktu zaman diploma dulu dulu. takdelah dulu mana, baru beberapa bulan yang lepas aku tinggalkan dunia diploma. ahh aku malas nak cakap pasal topik diploma. kang menangis aku. aku takdelah handal mana dalam bab bab teater ni, adalah sikit seciput ilmu tentang dunia lakonan. cara bercakap, intonasi suara, gaya percakapan, bahasa badan apa semua. aku mengaku, aku rindu nak berada atas pentas, nak bawa watak watak yang sesuai untuk aku, nak berlatih sampai pagi pagi buta. cis, rindu macam cipan tahapnya. kenapa cipan? amboi suka hati aku lah.

harini, 26 Februari 2013.

bebudak kelab teater aku waktu diploma dulu akan buat Teater Musical Tribute to P.Ramlee. best nye best nye. sejak aku habis diploma, aku duduk rumah, aku tak dapat keep in touch dengan kawan kawan teater aku. dapat bertanya khabar dua tiga kali jee. bila aku dapat tahu ada teater ni, aku nak pergi sangat. sangat sangat. aku nak sangaaaaatttttt pergi. aku nak datang tengok. nak datang support. nak tunjuk muka. nak bagi semangat kat mereka. tapi tahu tak apa itu tiada rezeki? kalau tahu, bagus. malas aku nak terangkan dari segi istilah dan bahasa. Allah dah tentukan, Allah dah tetapkan yang aku tak akan dapat tengok teater mereka. iyee aku sedih. hiba. pilu. tak dapat nak turun ke daerah tercinta untuk bagi sokongan kat bebudak teater. aku serba salah sangat, serba salah serba salah ! apa yang aku boleh buat, tengok je gambar gambar dorang dan tunggu video dari mereka. hati ni macam baru lepas kena himpap dengan gajah, gajah paling gemuk dalam dunia. dah penyek, remuk, hancur. pernah tengok tanah liat kena lenyek dengan tayar kereta? kalau pernah, bayangkan itu hati aku. kalau tak pernah, pergilah buat. tengok.

ya-Allah. aku rindu dunia teater. aku rindu dunia diploma. aku rindu suasana dua tahu setengah yang lepas. kenapa entah hidup aku selepas diploma ni macam macam macam tak best je. kenapa entah? bukan nak merungut, tak baik. cuma kadang kala manusia biasa macam aku ni tertanya tanya. tengah melanguk tepi tingkap, tengok awan gelap, tengok tupai tebuk buah jambu, tiba tiba timbul persoalan tu. biarlah. nanti nanti Allah akan tunjukkan hikmahnya. episod diploma dah habis. tamat. episod duduk rumah menganggur jadi surirumah tengah berlangsung sekarang, sedang enjoy. aku tengah tunggu episod baru. episod yang bakal mengubah hari hari bangun lambat aku. sebenarnya aku bosan duduk rumah. maaf lah kalau statement aku terlalu kasar. itu yang aku rasa. dah bai bai, Assalamualaikum

3 comments:

  1. HAHAHAHA!
    chill lah.. kenkadang tu bersebab juga tak dapat pergi..
    rezeki nie ada je kat mana-mana...
    jgn lupa pada Allah je...
    setia berdoa di mana-mana,jgn tggu waktu solat je...wlpn itu waktu afzdal

    ReplyDelete
  2. asal gambar dgn bear? haha apa kaitannyaa?

    ReplyDelete
  3. AwieKashi - tu laa. kadang diri ni cepat lupa. insyaAllah. abang senior doakan kita jugak ye :)

    Oda Narwida - HAHA gambar memang takde kaitan dengan entry, saja letak gambar dengan bear. dua dua handsome, letak laa, apa lagi :D

    ReplyDelete