Followers

Monday 18 February 2013

angka Twitter


now playing : waktu kita by Sobad
mood : puasa

tik tik tik tik tik
hujan turun membasahi bumi Putrajaya. langit yang tadinya cerah melempar cahaya matahari makin lama semakin menghitamkan diri. semakin gelap. seakan akan sudah malam, padahal jam dinding baru menganjak ke waktu petang. keliling yang sejuk sejuk manja menarik narik nafsu bujang aku untuk menghempas badan di atas katil empuk. ahhh bantal seakan akan gadis seksi yang mengharap aku untuk terus peluk bersetubuh dengannya.

nasib baik iman aku kuat. kukuh. padu. mantap.

aku yang dari tadi menjeling katil terus ambik novel, baca. iyeee aku anak lelaki Mohd Hasim dan Nor Rozilawati yang gemar membaca, menelaah novel novel separa jiwang. aku bukan kaki baca buku yang penuh fakta, risalah berkaitan politik. penulisan mengenai kisah cinta jiwang karat mendayu dayu. tidak. jiwa aku tak kena langsung dengan bahan baacn macam tu. mungkin satu hari nanti. bila semua hasil tulisan yang aku suka pupus, baru aku tatap bahan ilmiah sebegitu.

sebenarnya aku nak kongsi satu permainan di Twitter yang aku tiba tiba enjoy untuk bermain bersama. permainan yang aku rasa pernah menjadi satu fenomena ketika di Facebook, kini dimainkan di dalam Twitter. permainan angka yang memerlukan sesiapa bagi nombor yang mereka suka - tidak ada limit, kau nak bagi satu angka boleh, berpuluh ribu juta angka pun boleh. dan bila seseorang tu dah bagi kat kita nombor kesukaan mereka, kita harus describe anything yang kita nak tentang diri mereka. so untuk permainan ini, untuk diri ini, aku mewakilkan nombor 7 sebagai diri aku.

ini adalah pandangan, kejian, kutukan, pujian dan segala macam andaian dari kawan kawan Twitter tentang diri aku yang serba naif. eh geli. sila baca.

7 - One of my awesome friends. Tak pernah lupa kenangan dkt sklh dulu dgn dia. Baik & tak berkira dgn kawan. Can't wait to meet you again :)

7 - uitm mencemburui kita , sbab tu dia suruh aku quit , kalau tidak mahu bergegar satu TS tu aku mandikan , SR pakcik dah lejen

7 - untuk berterus terang , at first aku mmg tak kenal lansung kau , but lepas aku kenal sikit2 aku taw kau baik hati , n boleh masuk kepala

7 - sahabat yg baik. A very good person which can consult, persuade, motivate his friends. :D

7 - lu hutang gua chicken mcdeluxe. Lu rileks gua sampai putrajaya gua gegar lu.

7 - ex-uitm segamat. Tak tahu mana asal usul. Aleh2 follow. Current location putrajaya. Pernah nak try Jiha. Ape pon tak boleh.

7 - Emm tak pernah tfikir yg kita akan jadi kawan and boleh rapat. Sangat tidak ego dan rendah diri. Mmg seswai jadi abg long. Haha

7 - Fairi punya 7cm ke 7inci? Hmmm. Curious.

7 - eeeeeeek sgt friendly & talkative! sometimes got way out of hands. gittew x)

7 - skandal kak sarah.

7 - aku taktau orientasi dia apa sekarang bahahaha. dah sombong ajak lepak taknak (boooooo) . rumah aku ke rumah dia tak sampai 5 minit

 7 - suka tido lambat....bangun lagi lah lambat..ayam dah balik reban makan tgh hari pun,dia x bgun tido lg..hahaha☺

sudah baca? ini je yang dapat aku kumpul semalam. permainan sangat singkat sebab waktu sangat cemburu dengan kami. mana tak cemburu, waktu tu pukul 4 pagi. bukan setakat waktu, mata pun dah bagi hint hint untuk dia lelap, cemburu jugak lah rasanya. cis. sampai sini saja entry untuk kali ini, gua nak tolong mak gua sediakan makanan untuk gua berbuka. perut gua dah main keroncong, marhaban, lagu lagu shuffle apa semua. tunggu nak enjoy music


No comments:

Post a Comment