Followers

Tuesday 24 April 2012

Assalamualaikum bang..

i miss you Afrina comel comel

now playing : starshipd by nicki minaj !
mood : banyak nyamuukkkk -.-'

zreeettt zreeettt ~
*phone vibrate

1 new message

peluang untuk menang The New iPad dengan melanggan
saluran yoomusic.. RM 5/bulan

PERGI MATI ! 
SAKIT HATI !
AKU INGAT SIAPA MESSAGE !

okay..
bukan itu tujuan entri ini direka, haha.. itu adalah selingan jee ! tengah nak type tadi, masuk message tuh.. punya lah gembira, i tought siapa laa kan yang hantar message secara tiba tiba, rupanya... dah malas nak cakap, buat lemah jantung jee -.-'

well berdasarkan tajuk, macam sopan je kan?

yeah memang sopan, ucapan sopan ini didengari bila rumah kau kene ketuk POM POM POM, then tekan loceng kat sebelah pintu DING DONGGG DING DONGGG dan aku bukak pintu, nampak dua budak dalam lingkungan 13-15 tahun, pakai tudung berbaju kurung, bawak satu beg berisi CD ceramah agama, nasyid semua dan mereka berkata.. "Assalamualaikum bang"

sambil garu garu kaki sebab nyamuk menyerang, aku jawablah walaiikumussalam.. oh yaa, jangan lupa ubah mimik muka kepada yang paling suci ! yelaaa yang datang ketuk pintu, main loceng rumah kau ialah budak Maahad, budak Tahfiz tuh.. chill, buat buat kau macam cool jee nak menghadap mereka..

"iyee adik, cari siapa?"
*even kau dah tau tujuan mereka datang situ -.-'

ohh, hmm, yeah, haaa, okay..

itu jee jawapan aku untuk membalas balik setiap kata kata yang keluar dari mulut budak dua orang nie.. ape yang aku dengar, sebab macam acuh tak acuh jee aku nak layan, mereka nie datangnya dari sekolah agama blablablaaaaaa, datang nak kutip derma untuk membina madrasah blablablaaa, sambil tuh ada jual CD nasyid kumpulan blablablaa dan ceramah agama dari blablablaaa.. okay !

"amboi dik, laju nyee cakap.. dah hafal skrip ke sebelum ketuk rumah aku?"
*kata aku dalam hati

err macam nie lah adik,

mak bapak abang takde kat rumah *sedangkan terang lagi bersuluh ade 2 kereta kat porch -.-' abang pulak jobless, so kalau abang tak beli CD nie semua takpe kan? abang derma jee boleh?

then lepas derma sebanyak ........... then mereka pon pergi lah ke rumah lain ! persoalan sekarang, kalau kau budak sekolah, kenapa datang rumah aku waktu persekolahan? siapa yang hantar kau ke perumahan aku? ape yang hantar kau takde kaki, tangan nak mintak derma sendiri? betul ke kau kutip derma, jual barang segala sebab nak bina madrasah bagai? ape yang boleh kau bagi bukti? kalau madrasah dah siap, nak rasmi, kau jemput lah orang orang yang dah derma kat kau.. baru kami nampak buktinya, takde lah selalu syak wasangka kat korang -.-'

aku bukan nak pandang serong kat orang orang yang macam nie, tapi the way mereka mintak derma macam was was nak percaya.. just imagine, budak budak yang entah dari mana asal usul, ketuk pintu rumah, mintak derma ! where the hell you guys come from? kalau kamu semua datang dari kajang lah katakan, apebende sampai ke putrajaya minta derma.. kamu datang naik apa? ada tambang? siapa suruh? mana wakil pihak sekolah? mana mana MANA...

kalau aku tanya semua soalan nie kat budak dua orang tadi, sure budak budak tuh berbuih mulut nak jawab ! bukan nya aku sebok, nak jaga tepi kain korang.. tapi aku sebagai penderma, nak jugak tau pokok pangkal sesi menderma aku.. kesian aku tengok korang, panas panas, jalan jauh jauh mintak derma.. entah dah makan ke belum., minum ke belum, solat ke belum.. teringin jugak aku follow korang menderma then bila korang nak balik ke "sekolah" korang nanti, aku nak tanya pemandu van atau kereta yang jemput korang..

" oh pakcik ke yang hantar jemput dorang? "
" tak kesian kat dorang ke? "
" ape pakcik dah tak cukup sifat nak buat kerja nie sorang sorang? "
" kan mereka sekolah, kenapa suruh buat kerja nie time weekdays? "
" oh nie kerja luar kelas laa yeee? "
" dah berapa lama buat kerja macam nie? "
" nie ada sijil kelayakan tak nak mintak mintak derma?"
" mana guru besar, saya nak jumpa.. nak borak borak kosong, nak jugak tau apa nama madrasah itu nanti"

HAAAAAAA,

masa itu kita lihat, muka pakcik or abang or kakak yang memandu itu macam mana.. kalau macam gelabah tahi, sah sah kau buat kerja salah ! tapi kalau kau jawab dengan elok, yakin sambil letak bukti bukti yang memang betul mintak derma for this and that, then i will believe you :)

No comments:

Post a Comment