Followers

Friday 10 February 2012

tarik nyawa ku




now playing : mau dibawa kemana by armada
mood : sakit kepala

TARIK NYAWA KU
jika kehadiran aku di universiti
tidak disenangi oleh mereka
membuat mereka tidak selesa
menimbulkan keresahan dalam diri mereka

TARIK NYAWA KU
jika pertemuan aku dan dia hanya untuk bergaduh
hanya untuk perang mulut
hanya untuk mempertahankan ego untuk terus berada di puncak

TARIK NYAWA KU
jika aku tidak mampu menolong insan bernama kawan
jika aku hanya boneka bodoh
yang hanya terduduk di satu sudut, melihat drama yang terjadi
jika aku hanya menutup mata, memekakkan telinga
dan sekaligus mengunci mulut
dari berkata kata

TARIK NYAWA KU
jika aku makin jauh dari-Mu
jika aku lalai daripada tanggungjawab seorang khalifah
jika aku bongkak, takbur dengan harta dunia
jika aku sombong mendabik dada
jika aku agungkan duniawi dan lupa akhirat

TARIK NYAWA KU
jika aku menderhaka kepada kedua ibu bapa
jika aku berkasar sesama adik beradik
jika aku berjaya menumpah air mata sesiapa dengan sikap keji ku

TARIK NYAWA KU
seandainya aku bukan aku
seandainya aku berubah menjadi negatif
seandainya aku...

No comments:

Post a Comment