Followers

Monday 7 January 2013

Segamat Aku Datang


now playing : Ku Pinang Kau Dengan Bismillah
mood : rindu

weee weee weeeeeeeeeeee
hai Assalamualaikum !
saya nak bagitahu bahawasanya saya baru sahaja menjejakkan kaki ke bumi Segamat
fuhyoo fuhyooo

Ahad, 30 Disember 2012

Rashid : Fairi, jom pergi Segamat woi
Aku : serious?
Rashid : serious lah. kita pergi hari selasa nie.
Aku : serious? haha kenapa tiba tiba woi
Rashid : saja jelaa, lepak lepak dengan budak sana.
Aku : habis kau tak kerja ke?
Rashid : pandai pandai lah aku deal dengan boss aku. haha jumpa selasa nie :)

HAAAAAAAAAAA
gila babi tak happy? tiba tiba ada orang ajak lepak Segamat. aku nie dah lah suri rumahtangga, takde kerjaya, duduk rumah, besarkan perut. bila ada jemputan istimewa cenggitu, apa lagi, bantai. esoknya aku tanya mak abah, dan satu keajaiban berlaku, MAK ABAH BAGI AKU PERGI SEGAMAT ! arghhhhh aku apa lagi, joget joget laa. 

waktunya sudah tiba, Selasa jam 12.30 tengah hari, aku tunggu dua manusia yang tak pernah punctual, si Rashid dan Salim. dua dua buat aku sakit hati, tapi takpa. dua dua kawan baik aku, rindu punya pasal, sakit hati aku tolak tepi. nampak tak aku nie sebenarnya baik? muahahahahahahha. eh sorry, over pulak :)

bila dah sampai Segamat, aku happy sangat. bandar yang dah lama aku tak jejak, bandar yang aku rindu, bandar yang mengajar aku erti kehidupan sewaktu zaman diploma, perghhh. di kampus, aku stay kat bilik Huss, Faizal dan Zairul. they're my best friends, thanks for letting me stayed there :) aktiviti aku kat sana? lepak lepak jelaaa, itu pun dah cukup bahagia. teman Zairul pergi latihan teater, dinner dengan junior, teman Huss berjimba kat induksi course. 



Khamis, jam 11.30 pagi.

aku keluar berfoya foya di bandar Segamat dengan jantan jantan aku yang aku sayangi ! haha Faidi, Khai dan Dharwis, bebudak jantan yang aku rapat semasa Diploma dulu dulu. thanks sebab ajak aku lepak bersama. kami makan makan, karaoke 3 jam tanpa henti. gila tak gila? memang lepas rindu sangat sangat. lagu Jangan Pisahkan, Kau yang Bernama Seri, Cintaku 100%, Melompat Lebih Tinggi, Sephia. WOISHHH banyak lagi lah. kau bayangkan, 3 jam memekak dalam bilik kecik tu, semua lagu kami bantai. 

untuk pengetahuan semua, sepatutnya aku kena balik ke Putrajaya hari Jumaat, yelaaa sebab dah janji dengan mak abah yang anak lelakinya ini akan pulang selepas solat Jumaat. tapi keajaiban terjadi sekali lagi, muehehehehhe

zreeettt zreeettt *phone berbunyi*

Mak : Assalamualaikum Ayie
Aku : Waalaikumussalam Mak
Mak : Ayie balik bila?
Aku : Ayie balik hari ini laa, kenapa mak?
Mak : eh kenapa balik harini? tak payah balik, tak payah. Ayie balik hari ahad okay? nanti mak abah ambik Ayie kat Segamat.
Aku : haaaaaaaaa apa? serious? haha yeayyy yeayyy okay mak, jumpa ahad ni

HAAAAAAAAA !
gila tak happy? mak bagi extend sampai hari ahad, maknanya aku ada lagi 3 hari untuk dihabiskan di Segamat. ololololoooo comelnya keajaiban ini ! so aku pun berjimba lagi sampai hari ahad. Ahad pagi, jam 10, aku dan mak abah pun bertolak lah balik ke bumi Putrajaya. awwhhhhhh bye bye Segamat.

aku plan, bulan February nanti, aku akan jejakkan kaki lagi ke sana. nak jumpa kawan kawan sebelum aku melangkah ke dunia degree, jika dapat lah :) so doakan saya dan kawan kawan batch saya dapat melanjutkan pelajaran ke peringkat Ijazah yee. keputusan akan keluar hujung bulan satu ini ! phewww berdebar. okay dah, nak layan Adam Hawa pulak :)








No comments:

Post a Comment